Persoanele care nu au completat Declarația Unică în anul 2021 sau care nu au declarat toate veniturile obținute se pot aștepta să primească începând de luni, 27 iulie, scrisori de impunere din partea ANAF.
„Începând cu data de 27 iulie 2026, se vor emite “Decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pentru anul 2021”, în conformitate cu prevederile art. 107 alin.(1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală. Măsura vizează contribuabilii care nu au depus declarația unică (D212), sau pentru care au fost identificate noi surse de impunere/erori în depunerea acestora, așa cum rezultă din notificările privind nedepunerea la termen a declarației de impunere, comunicate către contribuabili prin Spațiul Privat Virtual sau prin poștă. Rugăm contribuabilii să verifice aceste notificări primite și, dacă consideră că există inadvertențe față de situația reală, să se prezinte la sediul organului fiscal în a cărui rază teritorială au domiciliul, pentru clarificarea situației fiscale”, a transmis ANAF.
Impunerea din oficiu nu se poate face decât după ce expiră un termen de 15 zile de la înștiințarea persoanei privind depășirea termenului legal de depunere a declarației.
ANAF nu stabilește venitul în mod arbitrar dar poate folosi o estimare atunci când când contribuabilul nu a declarat venitul real.
Persoana care primește o decizie de impunere are la dispoziție 60 de zile pentru a depune Declarația unică aferentă obligațiilor stabilită de ANAF. În acest caz, decizia de impunere se anulează.




